Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ograniczenia świata


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Toudi

Toudi

    Ogr

  • Moderator
  • 5 296 postów
  • MiastoTychy

Napisano 25.11.2009 - |00:52|

Nosiło mnie już tłuższy okres czasu by napisać ten. Czyli jakie ograniczenia istnieją w stworzonym przez Webera świecie.

Większość informacji w sposób zwięzły podana jest w zbiorze opowiadań: Więcej niż Honor (More than Honor: Worlds of Honor I, 1997; Rebis 2002), a dokładnie w ostatnim tekście Wszechświat Honor Harrington (The Univers of Honor Harrington).

Do takich ograniczeń należą:

Maksymalna Prędkość dla statków: w normalnej przestreni to 0,8c, w nadprzestrzeni to 0,6c - ograniczeniem są siłowe pola elektromagnetyczne i cząsteczkowe chroniące statek.
Maksymalny zakres obserwacji w nadprzestrzeni: od 17 do 22 minut świetlnych (zależy od warunków panujących w nadprzestrzeni. (sfera o średnicy między 633 161 760 km a 805 842 240 km). Pewny zakres obserwacji to 5 do 6 mln km.

Związku z tym, że maksymalna prędkość jest w tym świecie wartością stałą, w zabawie w kotka i myszkę najważniejsza rolę, po dystansie odgrywa przyśpieszenie. A to zależne jest od Kompensatorów Bezwładnościowych (wydaje mi się, że zamiennie można stosować pojęcie tłumik inercyjny - ale jeśli się mylę, to mnie poprawcie). W tekście podana jest sytacja dla roku 1900 PD, więc nie wiem jak z nowymi kompesatorami z technologii Graysona - ale pewno wartości nie będą się znacznie różnić.

Wartość kompenstatora jest wprost proporcjanalna do siły fali grawitacyjnej (również ekranu), a odwrotnie proporcjonalna do przestrzeni którą obejmuje. Czyli im mniejszy okręt tym lepiej oraz im wyższe pasmo nadprzestrzeni tym lepiej.

Ponieważ najelpiej przestawić to w formie tebelki, a nie bardzo forum na to pozwala, to skupię się na maksymalnej granicy, dla dreadnoughtów.

Maksymalne przyśpieszenie dla SD o masie 8 499 999 ton (ta jedna tona jest ważna) wynosi 420g (bez limitu bezpieczeństwa, który dla okrętów wynosi 20%) w normalnej przestrzeni.
8,5 mln stanowi granicę, powyżej której, na każde 2500 ton przyśpieszenie spada o 1g, czyli okret o masie 9 547 500 ton może się rozpędzać zaledwie z 1 g.

Kiedy SD o masie 8,5mln ton w normalnej przestrzeni może osiągnąć te 420g w nadprzestrzeni osiąga 4053g
Niszczyciel o masie do 0,5mln ma odpowiednio 520g i 5018g.

No i z ważniejszych rzeczy została jeszcze względna prędkość w nadprzestrzeni. Nadprzestrzeń dzieli się na pasma, im wyższe pasmo tym mniejsze dystansy trzeba przebyć, tym relatywnie szybciej leci okręt.
Wejście w nadprzestrzeń wiąże się również kilkoma ograniczeniami. Po pierwsze maksymalna prędkość przejścia to 0,3c, wejście w najniższe pasmo wiąże sie również z ustratą prędkości o 92% w momencie przejścia (co jest nadrabiane przez olbrzymie przyśpieszenie, które można tam osiągnać.

Pasm jest od Alfa do Iota (kolejneo według alfabetu greckiego).
W alfie współczynik zwielokrotnienia to 62 (czyli relatywnie maksymalnie 37,2c).
W Iota to 6000, ale obecnie żaden okręt nie jest wstanie wejść na to pasmo.

Najwyższe pasmo dla okrętów to Theta, ze współczynnikiem 5000 (3000c relatywnie).
Najwyższe pasmo dla frachtowców to Delta, ze współczynnikiem 2178 (1306,8c dla okrętów, 1089c dla statków) - ma to związek ze stosowaniem słabszych i tańszych sprzętów na frachtowcach.

Jeśli ktoś pamięta nowsze dane, zwłaszcza jeśli chodzi o zasięg czujników, czy kompenstorów po wprowadzeniu technologii z Graysona, niech śmiało dopisuje. To się porówna.

#2 reyden

reyden

    Plutonowy

  • Email
  • 410 postów
  • MiastoUSS Excalibur (Gliwice)

Napisano 25.11.2009 - |01:45|

Tłumiki inercyjne wykorzystujące technologię Graysona dawają wzrost przyśpieszenia o ponad 6% .

Co by dawało > 445 g dla SD o masie 8,5 mln ton , ~ 356 g z limitem bezpieczeństwa ( HH5 ) .

Co innego jest w tomie 8 HH .

Okręty liniowe mogą rozwijać przyśpieszenie na poziomie 580 g .

Kutry rakietowe użyte w tym tomie mają przyśpieszenie na poziomie ~ 500 g .

Niszczyciel z tego okresu może rozwinąć przyśpieszenie do 620 g .

W tomie 11 ( Wojna Honor ) idzie to tak .

CA Imperialnej marynarki może rozwinąć 500 g .

Nie mam w tej chwili AAC , możliwe że tam wzrosło przyśpieszenie również .

BTW. Może te ograniczenia świata zrobimy jako jeden z pkt. FAQ .

Co ty na to .

Użytkownik reyden edytował ten post 25.11.2009 - |01:46|

  • 0

We are Rangers
We walk in the dark places no others will enter
We do not break way from combat
We stand on the bridge and no one may pass
We do not retreat whateaver the reason
We live for the One
We die for the One

#3 Toudi

Toudi

    Ogr

  • Moderator
  • 5 296 postów
  • MiastoTychy

Napisano 25.11.2009 - |01:59|

BTW. Może te ograniczenia świata zrobimy jako jeden z pkt. FAQ .
Co ty na to.

Osobiście nie mam nic przeciwsko, a jestem nawet za.
Jedną z pierwszych rzeczy w FAQ, musiało by być rozpisanie skróconych oznaczeń rodzajów okrętów. Niby proste a i tak jak widzę większość, to muszę kilkanaście sekund kombinować :)

#4 reyden

reyden

    Plutonowy

  • Email
  • 410 postów
  • MiastoUSS Excalibur (Gliwice)

Napisano 25.11.2009 - |18:01|

Rozpiska okrętów już jest pisana , będą tam także oznaczenia literowe okrętów , sama rozpiska będzie jednym z pierwszych pkt. FAQ .

Które są swoją drogą zaczerpnięte z marynarki USA ( te od FF/DD po BB ) .
  • 0

We are Rangers
We walk in the dark places no others will enter
We do not break way from combat
We stand on the bridge and no one may pass
We do not retreat whateaver the reason
We live for the One
We die for the One

#5 Piotr_1987

Piotr_1987

    Szeregowy

  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 26.11.2009 - |10:12|

co do kutrów rakietowych to w Popiołach zwycięstwa 500g to osiągają z maskowaniem elektronicznym a wydaje mi się że na pełnej mocy było to ponad 700g
  • 0
3x22 "Jeden mały krok dla Jaffa..."
7x20-21 "Za trzy dni, to będzie czwartek. Czwartek nam nie pasuje..."

#6 Toudi

Toudi

    Ogr

  • Moderator
  • 5 296 postów
  • MiastoTychy

Napisano 15.12.2009 - |20:51|

Kolejnym ograniczeniem świat jest prędkość z jaką rozchodzi sie sygnał grawitayjny (nie wiem jak to nazwać) chodzi o wykrywanie napędów, wyjść z nadprzestrzeni i nowego systemu komunikacji grawitacyjnej).
Sygnał ten przemieszcza się z prędkością 64c.

#7 reyden

reyden

    Plutonowy

  • Email
  • 410 postów
  • MiastoUSS Excalibur (Gliwice)

Napisano 16.12.2009 - |00:33|

O ile dobrze pamiętam to to ograniczenie dotyczy tylko łączności FTL .

Wyjścia z nadprzestrzenii czy odpalanie rakiet to wykrywali oni niemal natychmiast na dystansie do kilku godzin świetlnych .

Wykrycie okrętu z aktywnym napędem zachodziło dużo bliżej , bo na dystansie minut świetlnych i było to zmienne - zależne od prędkości okrętu i mocy/skuteczności systemów ECM .
  • 0

We are Rangers
We walk in the dark places no others will enter
We do not break way from combat
We stand on the bridge and no one may pass
We do not retreat whateaver the reason
We live for the One
We die for the One

#8 Toudi

Toudi

    Ogr

  • Moderator
  • 5 296 postów
  • MiastoTychy

Napisano 16.12.2009 - |00:39|

W Zarzewiu Wojny, opisane jest wykrycie wyjścia z nadprzestrzeni 1 miesiąc świetlny od celu - jest wówczas też podana informacja, iż czas pomiędzy rzeczywistym wyjściem a wykryciem (pojawieniem się na monitorach), to ponad 12h różnicy. Zostaje to zaznaczone, że sygnał ten wędrował te 12h z prędkością 64c. Oraz że tak samo wygląda sytuacja z napędami.

#9 reyden

reyden

    Plutonowy

  • Email
  • 410 postów
  • MiastoUSS Excalibur (Gliwice)

Napisano 20.12.2009 - |23:36|

Potrzebuję opisy , mapy i schematy które są zamieszczone w papierowych wersjach książek HH .

Mam tomy I , III i IV oraz Zarzewie wojny , resztę mam w wersji elektronicznej a tam tego nie ma .
  • 0

We are Rangers
We walk in the dark places no others will enter
We do not break way from combat
We stand on the bridge and no one may pass
We do not retreat whateaver the reason
We live for the One
We die for the One

#10 Tom_Logan

Tom_Logan

    Starszy chorąży sztabowy

  • Użytkownik
  • 2 005 postów
  • MiastoGdynia

Napisano 09.12.2014 - |07:56|

Przymierzam się do czytanie tej serii i tak czytając ten temat zaciekawiła mnie pewna kwestia:

 

Maksymalne przyśpieszenie dla SD o masie 8 499 999 ton (ta jedna tona
jest ważna) wynosi 420g (bez limitu bezpieczeństwa, który dla okrętów
wynosi 20%) w normalnej przestrzeni.

 

Dziwi mnie trochę to ograniczenie zakładając, że 100 osobowa załoga nadkłada tą tone do masy statku. Nie wspominając już o zapasach żywności i amunicji.


  • 0
don't try




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych