Nie Bój Się Zapytać!
#1
Napisano 09.10.2009 - |00:29|
#2
Napisano 08.11.2009 - |14:58|
Jakoś nie potrafię zrozumieć tego zastrzeżenia
::. GRUPA TARDIS .::
#3
Napisano 08.11.2009 - |18:40|
Dalej już moja interpretacja.
By przemieszczać okręt (przyśpieszać) pola muszą zapewne jakoś się przemieszczać względem okrętu - albo przechylać, może jak wirniki śmigłowcach. Z bocznymi polami, nie ma problemu, bo kierunek się zgadza. Natomiast zamontowanie przednich i tylnych musi się odbyć prostopadle do głównych pól napędu. Uniemożliwiać widać zmianę wartości tych ostatnich.
Problem został ominięty po przez stworzenie mniejszych pól, które nie chronią całej przestrzeni (od pól napędu, do osłony), zostawiając trochę wolnego. Co pozwala na wykonywanie manewrów (przyśpieszanie, skręcanie) kosztem ochrony.
#4
Napisano 11.11.2009 - |18:07|
Czyli nie ma wyjaśnienia w książkach?
Na razie sam jestem po 2 powieściach...
Natomiast zamontowanie przednich i tylnych musi się odbyć prostopadle do głównych pól napędu.
Dlaczego prostopadle?
Przecież może być skośnie (np dwa pola po 45 stopni jedno w lewo drugie w prawo tworzą coś w postaci ^ )
przed dziobem i za rufa i problem rozwiązany
::. GRUPA TARDIS .::
#5
#6
Napisano 13.11.2009 - |11:31|
Ale widocznie taka jest mechanika tych pól ochronnych.
Pewnie dzięki temu trochę trudniej trafić w niechroniony dziób i rufę.
No cóż muszę jeszcze trochę poczytać
Jak na razie zaliczyłem tylko dwie pierwsze pozycje.
::. GRUPA TARDIS .::
#7
Napisano 13.11.2009 - |21:34|
Ekrany to nic innego jak skompresowane i skręcone ( silnie ) pasma grawitacyjne .
Są one nie przenikalne ani dla wszelkiego znanego uzbrojenia ani dla sensorów .
Ekrany są tworzone przez pierścienie napędu - są właściwie ubocznym efektem napędu typu Impeller .
Nie pamiętam który pierścień odpowiada za konkrety ekran - wiem że przedni generuje jeden ekran , a rufowy drugi .
Burty są chronione przez pola grawitacyjne .
Z tego co kojarzę to problemem przy osłonie dziobu i rufy było to że takie pola interferują z napędem .
To przez długi czas było przyczyną nieosłoniętych dziobów - jakiś czas temu zaczęto montować osłony dziobowe/rufowe na okrętach - włączona osłona dziobowa/rufowa = okręt nie może manewrować ani zwalniać/przyśpieszać .
A co do trafienia w nie nieosłonięte dziób/rufę - to łatwiej było trafić w dziób ze względu na większą przerwę niż na rufie .
We are Rangers
We walk in the dark places no others will enter
We do not break way from combat
We stand on the bridge and no one may pass
We do not retreat whateaver the reason
We live for the One
We die for the One
#8
Napisano 13.11.2009 - |21:49|
To było chyba inaczej. Oba tworzą ekrany, przez co utrata jednego pierścienia pozwala na utworzenie ekranów, które są słabsze (mniejsze przyspieszenie) ale działają. Utrata jednego z pierścieni nie pozwala na wejście nadprzestrzeń (bo nie można postawić obu żagli). Wydaje mi się, że był taki przypadek opisywany podczas którejś bitwy.Nie pamiętam który pierścień odpowiada za konkrety ekran - wiem że przedni generuje jeden ekran , a rufowy drugi .
#9
Napisano 26.11.2009 - |14:44|
7x20-21 "Za trzy dni, to będzie czwartek. Czwartek nam nie pasuje..."
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych