Powyższy opis dotyczy ogólnej koncepcji trzech wprowadzających odcinków AIR (I; II; III). Na podstawie doniesień z planu szykuje się następująca fabuła.
Odcinek 1 - "Powietrze" część 1.
W tajnej bazie Icarus wzorowanej na SG ale placówce badawczej, nie militarnej pojawi się "cywile". Sponsorzy badań ciekawi jak wydawane są ich pieniądze. Poznają oni Dr. Nicholasa Rush dyrektora i głównego naukowca bazy. Odkrył on, że istnieją adresy 9 znakowe. 9 chevron (9 symbol) w adresie wrót? Na ziemi nie miano do niego dostępu. Znano zasadę adresów 7 i 8 znakowych. Z pomocą Eli Walleca - młodego informatyka odkrywają, że adres otwiera przejście do statku pradawnych "Destiny" ("Przeznaczenie") w odległej galaktyce.
W odcinku z poprzednich serii SG pojawią się gościnnie Jack O'Neill, Daniel Jackson, Samanta Carter jako dowódca okrętu "USS George Hammond" oraz Walter Harriman [w SG w Cheyenne Mountain "kręcił wrotami"].
Odcinek 2 - "Powietrze" część 2.
Baza Icarus zostaje zaatakowana. Naukowcy otwierają 9 znakowy adres do Destiny pomimo zakazu przedstawiciela I.O.A. Cała załoga bazy przenosi się na statek pradawnych, który okazuje się zaprogramowaną miliony lat temu jednostka budująca sieć gwiezdnych wrót. Wszyscy znajdują się w nowej i zaskakującej sytuacji, w miejscu gdzie nie powinno ich być. W miejscu o którym nie powinni nic wiedzieć. Nie mogą wrócić. Technologia statku daleko różni się od tego co poznali do tej pory. Nie mogą uruchomić kierowania statkiem, nie potrafią wybrać adresu na nieznanej konsoli wrót.
Załoga powoli rozpoczyna zapoznawanie się z statkiem i tym jak on działa.
Sytuacja robi się nerwowa a dodatkowo na statku rozpocznie się rywalizacja o to kto ma przewodzić całej ekipie.
Wykorzystałem m in opis autorstwa - czocher z tego posta.
Użytkownik biku1 edytował ten post 02.10.2009 - |22:20|