Odcinek 019 - S02E13 - Beside the Dying Fire
Napisano 21.01.2012 - |19:05|
Napisano 19.03.2012 - |06:51|
Cóż... spodziewałem się czegoś więcej po finale. Zwłaszcza mając na względzie dwa poprzednie odcinki.
Okazuje się, że mieliśmy rację na temat wirusa, wyjaśnienie trzyma się kupy i sensu nabiera parę spraw (strzelanie w głowę martwym w barze), ale zastanawia w takim wypadku: skoro wszyscy są nosicielami czy ugryzienie to jakiś trigger? Masa krytyczna wirusa w organiźmie? O ile to w ogóle możliwe, nie znam się zupełnie na tych sprawach. Chodzi mi np o przypadek Jima (ugryziony w 1 sezonie, zostawiony przy drzewie w czasie drogi do CDC). Zachorował dopiero po ugryzieniu - gorączka, ból itd. Wirus nie okazuje wcześniej żadnych objawów, jedynie wstajesz po śmierci? Mam nadzieję, że w 3 sezonie i na to dostaniemy odpowiedź.
Rick i kryzys w zespole - wszyscy go obwiniają, nikt nie weźmie za niego odpowiedzialności. Wciąż jednak muszę się z nim zgodzić - nie podoba się, to zróbcie to lepiej i nagle nie ma chętnych. Chyba każdy przywódca przeżywa to samo.
Ucieczka z farmy - no nareszcie spowrotem w trasie. Jednak zastanawiające jest jak sprawnie to poszło. Hop siup i jesteśmy na autostradzie. Ofiary w ludziach - przyznam, że zirytowało mnie to najbardziej. Nie dlatego, że chciałem, żeby ktoś konkretny zginął (nie lubię takich zabiegów, serial leci jak jest, a nie - postać się nie podoba, więc musi umrzeć). Chodzi o to, że z tzw. podstawowej załogi nie umarł nikt. Zombie wykazywały wyjątkową niemoc w dobraniu się do kadry głównej, natomiast przy pozbywaniu się bohaterów wyjątkowo drugoplanowych, pojawiających się od święta na 5 minut w odcinku, zdobywały nagle tajemną supersiłę, szybkość i sprawność. Mnie to wyjątkowo raziło w oczy.